STOP БУЛІНГ!

 

ПОРЯДОК ПОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ ЗАЯВ ПРО ВИПАДКИ БУЛІНГУ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19

Процедура подання (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)

  1. Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора навчального закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
  2. На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок булінгу (цькування).
  3. Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.
  4. До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.
  5. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу

  1. Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.
  2. Директор закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
  3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор ліцею повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
  4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.
  5. .У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутися до органів Національної поліції із заявою



Зразок скарги на жорстоке поводження з дитиною у навчальному закладі

Директору ЛФМЛІ Добосевичу М.С.

ПІП,

учениці __ класу

що проживає за адресою:___________

телефон_________________________

 

ЗАЯВА

08 лютого 2019 року на перерві ______ПІП в присутності учнів словесно мене образила та нанесла тілесні пошкодження. Це призвело до нервового зриву, відмови бути присутнім на уроках. Звертаю Вашу увагу на те, що _____ПІП не вперше застосовує такий вид цькування по відношенню до мене та до інших учнів класу. Прошу вивчити факти, зазначені у заяві, та захистити мене від жорстокого поводження і психічного насилля з боку однокласниці __________ПІП.

Дата                                                                                                              П.І.П.

 

 

Керівник закладу:

  • Розглядає таке звернення та реєструє у журналі обліку звернень та повідомлень про жорстоке поводження з дітьми або загрозу його вчинення;
  • З’ясовує усі обставин булінгу відповідно до Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення, затвердженого спільним наказом Міністерства соціальної політики України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства охорони здоров’я України № 564/836/945/577;
  • Скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу та окреслює подальші дії. До складу такої Комісії можуть входити педагогічні працівники, (у тому числі психолог,) батьки постраждалого та булера, керівник закладу та інші зацікавлені особи.
    Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей. У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутися до органів Національної поліції України із заявою, про що керівник закладу освіти має повідомити постраждалого.
    Але за будь-якого рішення комісії керівник закладу забезпечує психологічну підтримку усім учасникам випадку.

Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.  Психологічний супровід таких осіб здійснює соціальний педагог у взаємодії із практичним психологом. 

Телефони довіри:

  1. Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);
  2. Гаряча телефонна лінія щодо боулінгу 116 000;
  3. Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335;
  4. Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;
  5. Уповноважений Президента України з прав дитини 0 44 255 76 75;
  6. Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;
  7. Національна поліція України 102.

Закон передбачає низку штрафів за цькування.

- Штрафи за булінг становитимуть від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів, тобто від 850 до 1700 гривень або від 20 до 40 годин громадських робіт.

- Якщо булінг вчинено групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, штраф буде більшим — від 100 до 200 мінімумів (1700 - 3400 гривень) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.

- Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до 1 місяця з відрахуванням до 20 відсотків заробітку.

 

ПЛАН ЗАХОДІВ, СПЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ) НА 2019 - 2020 н.р.

 

№ з/п

Назва заходу

Цільова аудиторія

Строки виконання

Відповідальний

Первинна профілактика

 

Розміщення інформації щодо норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року за №2657 - VIII на сайті закладу та стенді «Ми і закон»

Учні, батьки, вчителі

Вересень

Практичний психолог

Соціаальний педагог

 

Забезпечення проведення тижня протидії поширення булінгу серед учасників освітнього процесу

Учні, вчителі, батьки

Вересень-жовтень

Практичний психолог

Соціаальний педагог

 

Обговорення питання протидії булінгу на батьківських зборах

Батьки 8-9-х класів

Вересень-жовтень

Практичний психолог

 Класні керівники

 

Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі »

Класнихі керівниківи

Жовтень

Заступник директора з ВР

 

Розміщення інформації на стендах ліцею на тему «Шкільному булінгу скажемо – Ні!», « Не стань жертвою булінгу»

 

Жовтень

Практичний психолог

Соціальний педагог

 

Заняття з учнями «Профілактика булінгу в учнівському середовищі».

8-9 кл.

Жовтень-листопад

Практичний психолог

 

Конкурс соціальних відеороликів «Ми проти булінгу»

Учні 8-9 класів

Листопад

Соціальний педагог

 Класні керівники

 

Бесіда – тренінг «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг»

Учні 8-9 класів

Листопад 

Практичний психолог

 

Всеукраїнський урок права

Учні ліцею

10 грудня

Класні керівники,

Вчителі предмету «Громадянська освіта»

 

Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу»

8-11

10-14 грудня

Класні керівники

вчителі правознавства

практичний психолог

Соціальний педагог 

 

Бесіда «Безпечна поведінка в Інтернеті»

Учні ліцею

Лютий

Вчителі інформатики

 

Перегляд відеороликів «Нік Вуйчич про булінг у школ», "«Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України..», «Зупиніться!!! МОЯ Історія про Булінг і Кібербулінг».

Учні

Протягом року

Класні керівники

 

Підготовка матеріалів для сайту ліцею про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям

Батьки

Квітень

Практичний психолог

 

Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей

Батьки

Протягом року

Практичний психолог

Соціаальний педагог

 

Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми

Батьки

Протягом року

Практичний психолог Соціальний педагог

 

Консультпункт «Скринька довіри»

Учні, вчителі, батьки

Протягом року

Практичний психолог

Соціальний педагог

 

Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять

8-11

Упродовж року

Класні керівники  

 

Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творі, на уроках історії

8-11

Упродовж року

учителі літератури, історії

 

Психолого-педагогічний семінар: «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Медіація»

Вчителі

Квітень

Заступник директора з ВР

Практичний психолог

 

Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню

Педагогічний колектив

Упродовж року

Заступник директора з ВР

 

Інструктивно-методичні наради:

Методичні рекомендації щодо створення виховного простору в 2019-2020 н.р.

  • Розширення та поглиблення зв’язків школи, сім’ї та суспільства як вагомі, важливі умови ефективності  виховного процесу
  • Контроль стану попередження випадків  булінгу

Вчителі

 

 

 

Серпень

 

Жовтень

 

 


 

Лютий

 

 Директор 

 

Анкета «Протидія булінгу»

Учні, батьки, вчителі

Квітень

Соціальний педагог

 

– Спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;

– опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;

- діагностика мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів;

– дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах;

Усі категорії учасників освітнього процесу

 

Упродовж року

 

 

 

 

 

(За потребою)

 

Класні ткерівники

Практичний психолог

Соціальний педагог

Вторинна профілактика

 

Розгляд заяв про випадки булінгу

Індивідуально

За заявою

Адміністрація

 

Сеанси медіації (примирення)

Конфліктуючі сторони

За потребою

Соціально- психологічна служба